Oplev Bohemernes minefelt i det gamle København

Politiets Sprogforening København, Rigspolitiet og Bornholm

Har hermed fornøjelsen at invitere medlemmer til:

BOHEMERNES MINEFELT I DET GAMLE KØBENHAVN

En tur med Allan Mylius Torsdag den 1. juni 2017 kl. 17.00

Omkring Nikolaj Kirke i det gamle København ligger det herostratisk berømte ”Minefelt”. En samling af gamle huse fra 1700-tallet, og ikke mindst værtshuse hvor de københavnske bohemer fra 1920-erne satte deres præg på bybilledet.
Kvarteret var i starten af 1900-tallet præget af den berygtede Holmensgade, hvor bordeller og ”offentlige fruentimmere” til 1906 drev deres lovlige erhverv, og fortsatte med det også efter at loven blev ændret. De mange farverige typer der kom til at befolke kvarteret bredte sig rundt til de forskellige værtshuse i de omliggende gader. Her befolkede de Nick, Vingården, Bellman Kælderen, De Tre Musketerer, Laurits Betjent, Tyren, Piccadilly, Hanegal, Parnas, Skindbuksen og Hviids Vinstue. Byhistorikeren og forfatteren Allan Mylius Thomsen vil føre os rundt i kvarteret, og vi stikker næsen ind på et af de værtshuse der har overlevet den moderne cafékultur. Turen slutter med en gang Skipperlapskovs på Skindbuksen.

Mødested: Nikolaj Plads ved indgangen til restauranten i kirken kl. 17.

Pris pr. deltager er kr. 205,- (et medlem og en ledsager) og der er max. 2 billetter pr. medlem.

Prisen inkluderer en portion Skipperlabskovs. Drikkevarer er egenbetaling på stedet.

Billetter kan bestilles telefonisk til forbundets kontor fra onsdag den 3. maj 2017 kl. 10:00 på lokal (15) 2085 (HUSK kun lokal 2085).  Max 30 deltagere.